Laatste dagen in Melbourne

11 december 2017 - Melbourne, Australië

Zo 10 Dec. Vandaag zijn we met het gezin van Vorstenbosch met twee auto's naar Belgrave vertrokken,vanwaar we opstappen op Puffing Billy een ouderwetse stoomtrein die door een mooie bergachtige omgeving rijdt richting Gembrook. Wij zijn tussentijds uitgestapt bij station Lakeside voor de lunch en daarna weer terug naar Belgrave. Dan nog even cultuur happen bij William Ricketts Sanctuary, die de aboriginalscultuur zijn leven lang heeft bestudeert en daar allerlei soorten sculpturen over heeft gemaakt en van mening was dat we wereldwijd de Filosofie van de Aboriginals voor het respect van Moederaarde en de natuur moesten overnemen.Daarna zijn we naar SkyHigh Mount Danderong gereden om de Skyline van Melbourne te bekijken en te fotograferen maar door de smog was het uitzicht maar beperkt.Dus op de foto's is de Skyline niet zo goed te zien. 's Avonds zijn we bij de  zus van Nicole uitgenodigd voor de BBQ.

Ma 11 dec. Samen voor Frans wat souvenirs gekocht op de fiets,door Melbourne dat is ook een hele belevenis want je mag daar over de snelweg fietsen met helm op een LEVENSGEVAARLIJKE onderneming in mijn ogen.Onderwijl heb ik mijn haren laten knippen en me laten scheren door een ouderwetse Australische Barbier. Vanavond nog even vlug Melbourne by Night doen.

1. Colinde:
    11 december 2017
    Geniet nog effe van jullie laatste 2 daagjes
    En zoiezo ern veilge terug reis
    Tot snel weer
    Dikkr knuffel Colinde xxx
  2. Francien:
    11 december 2017
    Hier is het sinds twee dagen aardig aan het winteren.
    We hopen dat de sneeuw is verdwenen als jullie vrijdag landen.
    Geniet nog van de warmte en het mooie landschap.
    Goede terugreis toegewenst.