Limestone Coast en Glenelg National Park.

3 december 2017 - Portland, Australië

Za 02 Dec. Bezoek Limestone Coast.

Zoals gebruikelijk de laatste dagen vanmorgen vertrokken met regen richting Canunda National Park , in de hoop daar beter weer te treffen dat hier deze morgen. We reden richting Millicent waar de lucht al wat lichter werd, dus misschien kans op droog weer. Daar bij het informatiepunt aangekomen, scheen het zonnetje al lekker maar er stond een stevig windje. Wat informatie ingewonnen over de omgeving. Het eerst werd ons geadviseerd om naar Lake McIntyre te gaan waar een grote hoeveelheid trekvogels gebruik van maken, mooi om te spotten. Daarna zijn we naar het Canunda National Park vertrokken, richting Southend de zogenaamde Limestone Coast. Daar hebben we een wandeling gemaakt van ongeveer een uur met allerlei mooie Limestone formaties en strandjes. Schitterende foto’s gemaakt daar van Cape Buffon en Cape Rainbow Rocks en de plaatselijke Jetty (soort aanlegsteiger met haventje) gelegen aan de Rivoli Bay. Vandaaruit zijn we naar het plaatsje Beachport gegaan, met de op een na langste Jetty van South Australia, ook waren er daar schitterende Outlooks met evenzo mooie stranden en rotsformaties. Heb daar ook nog in Pool of Siloam gezwommen een Salt Lake met een  zevenmaal zoveel zoutgehalte als in de normale zee, een soort Dode Zee in het klein goed voor Reuma en arthritispatienten. En inderdaad je zwemt en drijft daar makkelijker dan in de gewone zee. Daarna een camping opgezocht om te overnachten, helaas zonder Wifi, maar verder prima genaamd Millicent Hillview Caravan Park.

Zo 03 Dec. Glenelg National Park en Portland.

Vanmorgen voor de derde dag op rij met regen vertrokken nu richting Nelson  om een bezoek te brengen aan het Glenelg National Park, een natuurreservaat waar de rivier de Glenelg doorheen stroomt en uitmond in zee. Via een toeristische route, die we gekregen hadden van de juffrouw van het informatieburo, door het park gereden en op enkele plaatsen gestopt om foto’s te maken. Daarna door naar Portland, om daar naar Cape Bridgewater en Cape Nelson met zijn vuurtoren te gaan. Bij Cape Nelson’s  Lighthouse een bakkie gedaan en daarna door op zoek naar een camping met Wifi dit is Portland Bay Holiday Park geworden direct aan de kust.

1. Colinde:
    3 december 2017
    Wat jammer van die regen iedere keer 😢
    Maar ondanks dat vermaken jullie je denk ik toch wel
    Leuke verhalen ,mooie foto,s
    Geniet ervan saampjes
    En weer een knuffel van mij Colinde xxx