Dag 1+2+3 Phillip Island.

9 november 2017 - Lakes Entrance, Australië

Dag 1+2+3 Phillip Island.

Zo. 5nov. De Camper opgehaald, na alle formaliteiten te hebben doorlopen, zijn we onze spullen bij Wil en Nicole gaan ophalen. Om 15.00h vertrokken richting Phillip Island,  vanuit Melbourne ongeveer 140 km. Ik reed in de auto van Nicole,  en Frans met de kinderen in de Camper achter ons aan. Op de camping aangekomen om 17.00h. Met zijn allen gegeten, en het ons gemakkelijk gemaakt. Na een hapje en een drankje zijn we gaan slapen. Ma. 6 nov. Na opstaan, meteen even lekker wakker worden met een duik in de zee. Daarna douchen en scheren en een gezamenlijk ontbijtje. Op naar de Heritage Farm op Churchill Island, een boerderij in dezelfde staat zoals er in rond 1870 werd geleefd en gewerkt. Van hieruit naar het Koala Conservation Centre gereden en de daar levende Koala’s geobserveerd. Toen weer terug naar de Camping,  waar de kinderen nog wat konden zwemmen en wij het eten konden bereiden, want na het avondeten was een tripje naar de Penguin Parade gepland. Hier kunnen we zien hoe de Penguins  in grote hoeveelheden het strand opkomen, om na een dag visvangen,  terug naar hun nestjes in de duinen te gaan, zo tegen zonsondergang. Erg mooi om te zien,  zo’n kudde waggelende beestjes. Di. 7 nov. Laatste dag op Phillip Island,  vertrokken naar de Nobbies om daarnaar de zeehonden te bekijken. Helaas geen zeehonden  gezien. Dan maar Antartic Journey bekeken. Hierna op naar onze nieuwe bestemming Wilsons Promontary  Marine National Park, onderweg daarna toe bij San Remo,  op Phillip Island een tussenstop gemaakt om te kijken hoe de Pelikanen worden gevoerd. Helaas hebben we dat ook net gemist,  ze waren net klaar met voeren toen we aankwamen. Dan maar door naar onze nieuwe bestemming Yanakie. Daar aangekomen ons gesetteld en eten gekookt, na de afwas even lekker bijkomen van een drukke dag en naar bed. Woe. 8 nov. Vroeg op pad, voor een bezoek aan Wilsons Promontary Marine National Park. Schitterend natuurreservaat met fantastische stranden en natuurwandelroutes. Te groot om in een dag te bekijken. Wij kozen voor Squeaky Beach en Picnick  Bay, beide fantastische stranden met zowel zandstrand als rotsformaties. We wilden ook nog naar het hoogste punt van het park Mt. Oberon, maar de parkeerplaatsen van de start van de wandelroute waren vol dus we konden onze Camper niet kwijt, teleurgesteld een alternatief gezocht, een wandelroute langs de Tidelriver  naar Darby Beach, via een zandpad kwamen we op het strand waar de Tidelriver uitmondt in zee. Het prachtige Darby Beach. Van hieruit vertrokken we naar Lake Entrance .

1. Jos:
    9 november 2017
    Hoi ranger !! Mooi die hoed, staat je goed.
    Foto twee, leuk je familie te ontmoeten hè , ha ha.
    Lekker afkoelen in de zee ?, of was het water niet zo warm , en koelde het koud aan.
    Mooi zo rijden met een camper hè, echt weer eens een heel andere vakantie vindt je niet.
    Bedankt voor het verslag.
    Groet Jos
  2. Wil:
    9 november 2017
    wat indrukwekkend zal het zijn geweest en dat zijn nog maar de eerste dagen met de camper...leuke foto`s wat zullen jullie nog veel gaan zien...heel veel plezier en leuk om de verhalen te lezen...groetjes anita
  3. Francien:
    9 november 2017
    Geweldig zoals jullie iedereen mee laten genieten.Gisteren hier met ome Gerrit jullie eerste reisverslagen en foto's zitten bekijken.Hij vond het allemaal geweldig dat hij zo jullie reis bij kan houden.Op de kaart even gekeken waar Philips Island lag.
    Lekker genieten van al die mooie dingen.Een geweldige reis zo te zien.Nog veel plezier en houd ons op de hoogte.Leuk dat je opa hebt gebeld.Groeten
  4. Nicole:
    10 november 2017
    Nou, nou, jullie hebben al veel gedaan in de afgelopen paar dagen. Wat gaaf dat jullie ook Wilson's Prom hebben meegepikt! Had ik niet gedacht. En Lakes Entrance nu is ook prachtig. Wij vonden het super om een paar dagen met jullie en de camper op te trekken, en hebben echt genoten van de tijd samen. Pas goed op elkaar, blijf vooral links rijden (tegen de as aan, haha) en geniet van al het bijzonders dat je nog gaat zien, en van elkaars gezelschap. Fijn dat jullie dit zo met elkaar kunnen delen, heel bijzonder! Veel liefs en tot gauw zien, Nicole, Stan en Ilse XOX
  5. Susanne Derks:
    Heerlijk! Genieten.
    En die hoed staat je idd geweldig. Fijne reis.
  6. Colinde:
    10 november 2017
    Wow wat hebben jullie al veel leuke dingen gedaan zeg
    En nu weer een andere avontuur met de camper
    Maak er een geweldig mooie tijd van mannen
    En we blijven jullie met veel plezier volgen
    Dikke knuffel Colinde xxx