Din.14 + Woe. 15 Nov. 2017

17 november 2017 - Jervis Bay, Australië

Di 14 nov. Vandaag zijn we dolfijnen wezen spotten in Jervis Bay met een minicruise van Dolphin Watch Cruises. Ook dit was een succes. Eerst genoten van de mooie stranden van Jervis Bay vanaf de boot en daarna, de daar in de baai levende Bottlenose Dolphins te bekijken. In de baai leven zón 60 Bottlenose dolfijnen, een mooi gezicht om ze door het water te zien duikelen. Het viel niet mee om te fotograferen en te filmen met de boot vol Japanners die voor niemand aan de kant gaan, en door je beeld lopen om maar zelf de mooiste plaatjes te schieten niet alleen van de dolfijnen maar ook van zichzelf en hun reisgenoten. Kortom verdomt irritant. Maar we hebben toch nog mooie plaatjes kunnen schieten. ’s Middags vertrokken richting Lake Illawarra voor een nieuwe camping om te overnachten. Onderweg hebben nog we het kustplaatsje Kiama aangedaan, het pittoreske Blowhole Point met de vuurtoren en de Blowhole bezocht. De Kiama Blowhole staat bekend om haar hoge golven en het daarbij behorende geluid door de rotsformatie ‘woooosh’ maakt. Het water kan daarbij meer de twintig meter omhoog spuiten. Helaas was de eb toen wij er waren en hebben we dit fenomeen niet kunnen aanschouwen al met al was het toch mooi om te zien en te horen al was het niet zo spectaculair als in de vakantiefolders werd gezegd. Laat die middag nog een camping gevonden om te overnachten in Windang bij Lake Illawara. Woe 15 nov. Vertrokken naar Wollongong daar een plaatsje gevonden voor de Camper en met de bus naar de haven en het strand gegaan, daar een mooie strandwandeling gedaan en ook wat foto's gemaakt en on the beach geluncht. Was mijn zwembroek vergeten aan te doen, anders had ik nog lekker kunnen gaan zwemmen en misschien ook nog wat indruk kunnen maken op de plaatselijke Beachgirls want je komt hier op die mooie stranden ogen tekort. Laat in de middag een camping proberen te vinden in de buurt van Sydney zodat we de komende dagen deze stad kunnen bezoeken.

1. Colinde:
    17 november 2017
    Weer een mooi verhaal van jullie tocht
    Zal wel weer heel anders zijn nu met de camper touren
    Zet die ook eens goed op de foto , daar ben ik ook wel benieuwd naar
    Veel plezier Gr Colinde xxx